کمپین "دیوار مـهربانی" رفته رفته درون حال تبدیل شدن بـه یک سنت درون سراسر کشور مـی شود و از سوی دیگر بازتاب رسانـه ای جهانی پیدا کرده است.

به گزارش عصر ایران درون روزهای گذشته رسانـه ها و خبرگزاری های مختلف جهانی از جمله بی بی سی ،سی ان ان و گاردین و... دیوار مهربانی منطقه 5 تهران درباره گسترش "دیوار مـهربانی" و کمپینی بـه نام "پایـان کارتن خوابی" درون ایران و بازتاب آن درون فضای مجازی و تاثیرات آن درون زمستان سرد ایران مطالبی منتشر کرده اند.

سی ان ان با انتشار گزارشی درون این باره نوشته است:

در زمستان سرد ایران مردم این کشور ابتکاری جالب به منظور گرم بی خانمان ها پیدا کرده اند.

"دیوار مـهربانی" کـه مردم درون آن مـی توانند لباس هایی را کـه نیـاز ندارند با دیگران بـه اشتراک بگذارند، دیوار مهربانی منطقه 5 تهران درون حال گسترش درون سراسر کشور است.

پیـام این دیوار ساده است: دیوار مهربانی منطقه 5 تهران اگر نداری بردار و اگر نیـاز نداری بذار. دیوار مهربانی منطقه 5 تهران این شعاری هست که روی چند رخت آویز و قلاب وصل شده روی دیوار نوشته شده است.

به گفته مقامات دولتی درون ایران، درون این کشور بیش از 15 هزار بی خانمان وجود دارد. یک سوم این تعداد زن هستند. با این حال برآوردها و ارقام رسمـی بالاتر از  این آمار است.  بر اساس تخمـین سال گذشته سازمان بهزیستی تنـها بیش از 15 هزار نفر بی خانمان درون سطح شـهر تهران زندگی مـی کنند.

اقتصاد ایران از سال 2014 بعد از تحمل دو سال رکود وارد دوران نقاهت شده است. با این حال با توجه بـه آمار بانک جهانی نرخ بیکاری درون این کشور همچنان 11.4 درصد است.

طرح دیوار مـهربانی موفقیت خود را که تا حدود زیـادی مدیون شبکه های اجتماعی است، چون این طرح از طریق شبکه های اجتماعی اطلاع رسانی شد.

بر اساس گزارش بی بی سی نخستین دیوار مـهربانی درون ایران درون شـهر مشـهد درست شد و سپس این ایده درون شـهرهای دیگر از جمله شیراز، سیرجان و ایلام الگو برداری شد.

"آیـا شما از دیوار مـهربانی چیزی شنیده اید؟" یک کمدین محبوب ایرانی این مطلب را درون صفحه فیسبوک خود نوشته است.

او با تشویق مردم بـه درست این دیوارها درون شـهرهایشان نوشته است: درست این دیوار کار بسیـار ساده ای است، فقط کافی هست یک دیوار مناسب به منظور این کار پیدا کنید ، کمـی رنگ و چند که تا قلاب و جا رختی و نوشتن جملات: دیوار مـهربانی و اگر نداری بردار و اگر داری، بذار.

همچنین بر اساس گزارش روزنامـه گاردین کمپینی بـه نام "پایـان کارتن خوابی " با راه انداختن طرح  "یخجال مـهربانی " به منظور نخستین بار درون شـهر تهران و در منطقه شوش یخجالی را به منظور کمک بـه بی خانمان ها و کارتن خواب ها تدارک دیدند، این طرح از شـهر تهران فراتر رفته و هم اکنون درون شـهرهای شمالی لاهیجان و رشت و نیز کرج مورد الگوبرداری قرار گرفته است.




[بازتاب دیوارهای مـهربانی ایران درون جهان (+عکس) دیوار مهربانی منطقه 5 تهران]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Tue, 03 Jul 2018 02:03:00 +0000